Нещодавно на вулиці Малого і середнього бізнесу з`явилась обнадійлива новина – Солом`янський суд м. Києва своїм рішенням зобов’язав слідчих Національного бюро розслідувань внести заяву про злочин міністра Данилюка проти МСБ до єдиного реєстру відкритих справ.
Це означає, що у діях Мінфіну і Данилюка особисто, при розробці і застосуванні системи автоматичного блокування податкових накладних (СМКОР),є ознаки кримінального злочину. Отже, якби детективи НАБУ не намагались відкрутитись від цієї гучної справи, якби не робили вигляд, що це не їх компетенція, віднині, НАБУ зобов’язане провести розслідування, та встановити – хто ж винен у знищенні малого і середнього бізнесу та збитках, які сягнули майже 20 млрд. гривень.
Див.: Мінфін Данилюка збирається остаточно добити малий і середній бізнес http://n-v.com.ua/danylyuk-zbyrayetsya-dobyty-biznes/
Гройсман- співучасник чи рятівник?
Днями прем’єр-міністр України Володимир Гройсман заявив про можливість вивести країну із економічного сповзання і навів 10 пунктів, виконання яких здатне пришвидшити зростання економіки до 5-7% на рік.
«Десять кроків Прем’єра, які врятують Україну»
Половина з цих «ноу-хау», як можете побачити в інфографіці газети «Сегодня», напряму стосується покращення умов для розвитку малого та середнього бізнесу. Шановний пане Гройсман, якщо Ви дійсно не бажаєте, щоб Вас вважали брехуном, і хочете продемонструвати піклування про малий і середній бізнес – просто видайте указпро заборону СМКОР, як блокуючої системи прямої дії. І все, Ви врятуєте МСБ, і покращите економічні показники вже в цьому році. Зробіть це, увійдіть в історію як людина, що врятувала український МСБ від знищення. Інакше Вас можуть записати у співучасники злочину.
ЧОМУ СМКОР ДАНИЛЮКА – АБСОЛЮТНЕ ЗЛО в будь-якій редакції?
1. СМКОР, блокуючи податкові накладні (ПН), не ловить, і, тим більше, не знищує махінаторів з ПДВ – так званих «схемщиків» і «скрутчиків». Махінатори пристосовуються набагато швидше, ніж система змінює критерії.
2. СМКОР у 90% помилково блокує ПН, бо наявні критерії застосовуються роботом на свій розсуд, і не здатні чітко відрізнити реальні угоди від фіктивних.
3. Автоматичне блокування СМКОР податкової накладної для будь-якого реального підприємства означає величезні фінансові і репутаційні збитки, аж до скорочення діяльності і повного закриття.
4. Процес розблокування помилково заблокованої ПН несе для підприємства величезні фінансові і часові витрати.
5. Процес розблокування ПН виконується вручну і несе в собі величезні корупційні ризики. Наприклад, ніхто не завадить інспектору розблокувати за хабар махінатора, або вимагати хабар за розблокування чесного підприємця.
6. Система СМКОР – це грубе порушення Конституції України і базової складової прав людини– презумпції невинуватості.
7. СМКОР- це штучне створення нерівних конкурентних умов для різних суб’єктів підприємництва, що також є порушенням Конституції.
НАБУ і ГПУ - хто перший визнає злочин Данилюка?
Доречі, якщо в перші місяці блокувань МСБ апелював лише до здорового глузду Мінфіну і Кабміну, немов не вірячи у цей жах, то зараз йде активна робота в юридичному полі, тривають судові розгляди, готуються нові позови. Робиться все можливе, щоб отримати правову оцінку злочину МІНФІНУ проти українського бізнесу з боку міжнародних правових, урядових і неурядових установ.
На початку року, одразу після новорічних свят, команда висококваліфікованих юристів підготувала і подала Заяви про вчинення злочину міністром фінансів Данилюком до Генеральної прокуратури і НАБУ, з вимогою відкрити провадження проти міністра Данилюка, як відповідального за впровадження злочинної системи.
Як і передбачалося, НАБУ і ГПУ не виявили надмірної активності. Так, НАБУ у своєму листі відповіло, що «не бачить підстав для внесення в реєстр». Відповіддю на бездіяльність НАБУ був позов до суду, який своїм вироком 13 лютого зобов’язав НАБУ внести в Єдиний реєстр досудових розслідувань відомості про кримінальне правопорушення згідно поданої Заяви. Тепер чекаємо на реакцію НАБУ, яке зараз, вже за рішенням суду, зобов’язане розпочати досудове слідство.
Що ж стосується Генеральної прокуратури, то ця структура теж зайняла позицію зберігання тиші, тобто повного ігнорування звернення та пов’язаних зі зверненням листів щодо відсутності відповіді. З допомогою народного депутата Дерев’янка Ю.Б., 7 лютого до Генерального прокурора Луценка Ю.В. було направлене депутатське звернення, з вимогою пояснити свою бездіяльність, особисто розглянути Заяву, внести відомості у Єдиний реєстр досудових розслідувань та розпочати досудове розслідування.
В тій ситуації, коли бездіяльність неприпустима, правоохоронні органи не мають права мовчати та сприяти злочину проти свого народу. Змусити їх працювати можна лише активними зусиллями.
Уникнути всесвітньої ганьби
Доречі, ситуацією з СМКОР вже зацікавились кілька впливових міжнародних ЗМІ. Весь цивілізований світ має знати, з ким має справу, на які безпрецедентні вчинки і авантюри здатні українські можновладці. А влада України, зокрема, президент Петро Порошенко і прем’єр-міністр Володимир Гройсман, в свою чергу, мають усвідомити – ігри закінчились, країна стоїть на межі. Давши можливість Мінфіну запустити СМКОР, ви тим самим підписуєтесь на свідоме скоєння злочину проти народу України. І з цього моменту це вже не буде «рішення Данилюка», це буде рішення Гройсмана і Порошенка.
І це ваше рішення не дасть вам жодної користі, лише поставить під удар і обурить близько мільйона активних, розумних українців, приватних підприємців, їх співробітників та членів їх родин, які складають той самий прогресивний середній клас, на якому ще тримається українська державність. Вони чекають від вас не безглуздих вбивчих систем, а прозорих умов, щоб чесно платити податки і тримати гроші в Україні було б набагато вигідніше, ніж приховувати прибутки і виводити кошти закордон. Ці люди не пробачать вам вбивства, гіршого від ножа успину. Скоро вибори - подумайте про своє майбутнє, подумайте про свою долю, подумайте про Україну.
ЯК ПОВИННО БУТИ
1. Система СМКОР, які б генії податкових технологій не розробляли критерії визначення ризиків, має працювати лише як допоміжна функція, що покликана спрощувати інспектору роботу.
2. Вирахувавши потенційного «схемщика» або «скрутчика», система подає інспектору сигнал, що треба уважно придивитись до цього підприємства. Інспектор або проводить власне розслідування, або робить запит на підприємство, щоб вони готували документи, які підтвердять законність підозрілої угоди, або операції. Те саме, що й було при автоматичному блокуванні. Але підприємство в цей час не припиняє роботу, і може, без додаткових витрат та збитків, зібрати потрібні документи, щоб підтвердити свою реальність і прозорість. В більшості випадків, якщо підозра системи СМКОР на фіктивний ПДВ є помилковою, досвідчений інспектор може легко встановити це за лічені години. І для цього не треба блокувати роботу підприємства та конфісковувати з його рахунків податковий кредит.
Доцільно функцію полювання на «схемщиків» та «скрутчиків» передати новостворюваній Фінансовій поліції, тоді як у інспекторів ДФС залишиться функція пошуку доказів підтвердження законної діяльності реального сектору бізнесу.
Ініціативна група ГО«Бізнес Help!»